Konzumácia ovocia a zeleniny udrží vašu pamäť v kondičke.
Naloženie zeleniny a ovocia na tanier nie je len spôsob ako udržať svoje telo zdravé a štíhle, ale tiež cesta ako udržať náš mozog funkčný.
Na coolnurse.healthology.com
je zaujímavý výskum.
Vedci zo štátnej univerzity v Utahu zistili, že starší muži a ženy, ktorí vo svojom živote konzumovali množstvo zeleniny a ovocia, majú preukázateľne lepšiu pamäť ako tí, ktorí na brokolici, špenáte, jablkách či hrozne šetria.
Tento výskum je prvý, ktorý sa snaží dokázať, že častá konzumácia ovocia a zeleniny pôsobí ako prevencia pred demenciou v pokročilejšom veku.
V rámci spomínanej štúdie vedci testovali pamäť viac ako 5000 seniorov, a to štyri krát v priebehu ôsmich rokov. Na začiatku účastníci odpovedali na otázky týkajúce sa ich stravovacích návykov, podľa čoho boli rozdelení do viacerých skupín.
Skupina seniorov s vysokým príjmom ovocia a zeleniny v strave, čo je 4 až 5 porcií denne, obstála v jednotlivých pamäťových testoch podstatne lepšie ako ich menej zdravo sa stravujúci kolegovia. Taktiež bola v tejto skupine osôb zaznamenaná relatívna stálosť schopnosti pamätať si, pričom seniorom z iných skupín sa behom ôsmich rokov trvania štúdie pamäť postupne zhoršovala.
Na základe vykonaného výskumu možno jednoznačne potvrdiť, že dennodenná konzumácia ovocia a zeleniny má schopnosť chrániť pred strácaním pamäti u starších ľud, resp. je to spôsob ako tento stav čo najviac oddialiť.
Príjem vitamínu E a C, ktoré sú bohato obsiahnuté v ovocí a zelenine taktiež znižuje riziko vzniku Alzheimerovej choroby.
↑ hore na stránku ↑
↑ hore na stránku ↑
tento web prevádzkuje © miro veselý
freddynka 24. 10. 2007, 14:50
moja stara mama vzdy papala riadne davky zeleniny. ci uz v polievke (ta starkina bola vzdy riadne husta a nie zo zaprazky), alebo len tak. vzdy v zahradke spucovala 3-4 paradajky, papriku, mlady kalerab. do zahradky chodila vyhradne s nozikom vo vrecku ;). vecer sme vyjedali opadane jablcka. starky ich odkrajoval po malych mesiacikoch a rozdaval dokolecka. on, starka, ja (a bratranec, synovec), podla toho, kto bol prave u nich. ako dezert po veceri. ale jablko kazdy den.
starky uz zial nezije, zelenina a ovocie nestihali vyvazit skodlivy ucinok 60 cigariet denne. stara mama ma 81 rokov. hoci sa z casu nacas stazuje, ze nic nemoze najst, stale ma kratkodobu pamat lepsiu ako ja v 26ke.
nieco pravdy na tom vyskume bude.
tini 24. 10. 2007, 21:54
Super, tesim sa, bude zo mna teda mozno ciperna babka;-)
barbara 25. 10. 2007, 9:29
Martina ďakujeme za zaujímavý odkaz. VEĽKÁ PRAVDA. Našla som ho. Presná adresa je
http://www.healthology.com/nutrition/article74.htm
terka 09. 11. 2008, 14:12
o nicom