Návod na špaldový chlieb – 750 g
4 PL oleja
1 PL kyslej smotany
200 ml vody
1 PL citrónovej šťavy (nemusí byť čerstvá z citróna)
200 g špaldovej múky
150 g pšeničnej hladkej múky (Gazdinka – na prípravu kysnutého cesta)
25 g pšeničných klíčkov (je to cca 4 PL)
25 g pšeničných otrúb
1 v šupke uvarený zemiak – nastrúhať
¾ PL soli
1 PL rasce
1 PL slnečnicových semienok
1 PL sezamových semienok
1 PL ľanových semienok
1/3 zo 42 g kocky droždia
Do pekárne dám najprv všetky tekuté zložky, špaldovú múku, klíčky a otruby, soľ, zemiak, semienka, pšeničnú múku, droždie. Po upečení chlebík hneď vyberiem a potriem studenou vodou. Keď vychladne nakrájam a zamrazím po 2 krajce. Keď ho vyberiem z mrazničky, je ako čerstvý.
Pšeničnú múku je možné nahradiť grahamovou alebo žitnou.
Otruby a klíčky mám zmiešané dokopy, takže dám spolu 50 g (8 zarovnaných PL).
Po skúsenostiach s pečením dávam semienka hneď a nemusím čakať na signál o pridávaní ingrediencií – sú lepšie nabobtnané. Samozrejme, kto nechce, nemusí pridávať semienka ale moja rodina ich miluje, čím je ich viac, tým nám viac chutí.
Keď je cesto vymiesené, vyberiem miešací hák, zakryjem nádobu alobalom (lesklou stranou dovnútra – je lepšie opečený vršok chleba).
Pekáreň Moulinex ABKE 41
Program 3
Opečenie 2 – to záleží na tom, akú chcete mať kôrku na chuti chlebíka to nezmení nič.


↑ hore na stránku ↑
↑ hore na stránku ↑
tento web prevádzkuje © miro veselý
anna 16. 10. 2007, 6:35
Maca: krásne vyzerá ja ho vyskúšam. Rozumiem správne, že tým alobalom prikryješ cesto ešte pred pečením? To som nikdy neskúšala. A ešte jedna. Ak nahradím pšničnú žitnou vykysne rovnako pekne? je trochu ťažší, pravda? ale inak vyzerá fakt chutne, mám práve pred raňajkami, aj preto tie slinky :)
jaja 16. 10. 2007, 10:31
Maca: vyzera fakt super. Dik za receptik. Ja mam otazku ohladom kJ a BTS – nemas to nahodou spocitane? Dik.
Maca 16. 10. 2007, 13:24
Ano, dávam ho pred pečením (vtedy, keď vyberám miešací hák), lepšie sa opečie vrch chleba.
Máš pravdu, pri žitnej múke vykysne menej, ale je dobrý. Neodporúčam jej dávať príliš veľa, lebo potom je naozaj ťažký a drobí sa. Max. 1/4 množstva. A nedávať viac kvasníc, lebo sa chleib rád bortí keď je ich veľa.
Ver, mám to odskúšané. Skôr by som na web nedala recept, keby nebol 100 %. Zapisujem si každý pokus a upravujem nedostatky.
Kj a BTS nemám zrátané.
lubicka 16. 10. 2007, 14:06
dievčatá, už sa dlhšie chystám na tú pekáreň, ale pár vecí ma na tom odrádza: to, že moje výsledky budú nejedlé, to, že sa mi zdá, že nákup surovín bude dosť náročný, aké máte doma zásoby tých múk a iných vecí, ďalej – ak to má byť využité, je potrebné tomu nájsť nejaké vhodné miesto, kde tú pekáreň máte? Koľko ste mali pokusov, kým bol chlieb vydarený a kao sa ku tomu stavajú ostatní členovia domácnosti?
Maca 16. 10. 2007, 18:34
Lubicka,
múku a semienka mám v sklenených dózach z 200 g kávy a vždy kupujem iba 1 kg a pred pečením ju preosejem. Je to potrebné kvôli tomu, že už v skladoch sa vyskytujú potravinové mole, s tým neurobíš nič.
Semienka je dostať aj v malých baleniach.
Mne sa naozaj podaril už prvý chlebík a potom som začala experimentovať. Treba si pozrieť stránku, ktorú uvádzam v 6 zrnkovom chlebe na tomto blogu, tam je veľa užitočných rád.
Mám veľkú kuchyňu, tak pekáreň mám stále poruke. Pečiem 2 x týždenne. To však záleží na veľkosti rodiny. My sme dvaja. Mám ju od februára a odvtedy sme nekúpili chlieb v obchode.
Ešte jedna rada pre všetky : aby som nemusela zakaždým vážiť, kúpila som si odmerku na múku a odmeriavam v nej.
Maca 16. 10. 2007, 18:39
V recepte mi ušla jedna informácia :
Klíčky a otruby dávam 8 PL ale zarovnané. Ak dáte kopcovité tak stačia 4 PL.
tini 16. 10. 2007, 21:31
lubicka, ja peciem asi len mesiac. Muzovi bezlepkove, nam normalne. Deti mi to tiez jedia, vcelku si zvykli, najma nesmiem dat kminu kvoli synovi, ale inak zje aj so zrnieckami;-)) Zatial som vo faze experimentovania, piekla som asi 3 chlebiky, ale vydarili sa. Suroviny mam rozne nakupene normalne, asi 3 druhy muky celozrnnej, tie klicky, take daco divne drtene semienka jak keby cele. ono niektore prisady, najma muzovi, meliem na mlynceku na kave. Chcem si kupit nabuduce aj normalne obilie a namlet na tom mlynceku. Existuje este aj mlyncek na obilie, po tom sa obzeram, ze by som kupovala cele zrna a mlela, len som zatial videla dost drahe, tak stale vaham. Ono mne nie je jasne, ci totiz do tej celozrnnej muky tiez pridavaju daku chemiu (je totiz dost kaziva kvoli tym klickom). Pekaren mi zavadzia na linke;-)), ale da sa to prezit, nemam kuchynu nejaku obrovsku, ale zmesti sa. Mam aj miesto v skrinke pre nu, ale vlastne ju mam uz furt na linke. Je to dost velke, ale ja som zvazovala viacere veci. Napr. to, ze ozaj celozrnny chlieb bez chemie a farbiv kupi clovek velice poriedko, a ak aj, tak je drahy teda riadne. Zas v mojom pripade musim mat pekarnicku uz kvoli muzovi. Ale asi by som si ju aj tak kupila aj iba kvoli nam. da sa tam piect fakt kdeco, je to jednoduche a rychle – clovek nasype a ma. Napr. ten 6zrnkovy chlieb mackin bol super, ale slo tam dost prisad. No miro ma na stranke taky ozaj jednoduchy a chutovo vyborny, ide tam ozaj malo prisad – voda, muka, otruby, sol, olej, kvasnice, cukor a hotovo. A semiacka mozu byt, ak chces. Clovek moze mat overene zmesi pripravene, potom len nasypes za 5 minut mas po robote. A vies, co jes;-))
natasa 16. 10. 2007, 23:01
Tini, pocuj, a to su fakt vsetky tie celozrnne chlebiky predavane v Aldi a Kauflande a kade-tade nezdrave? Ja uz sa pomaly nevyznam, co je na slovenskom trhu, ale dufala som, ze Nemci na to davaju lepsi pozor, aby boli v ponuke aj racio vecicky. Kupujem napriklad Eifeler Roggenvollkorn, nas oblubeny. Dievcata a chlapci, kto sa v tom vyznate, prosim o radu. Pekarnicku si mozem kupit az po Vianociach, a dovtedy chcem zdravo schudnut ;))
tini 16. 10. 2007, 23:30
Natasa, no nezdrave.. Ja som ich tiez predtym kupovala. Pisu na obale, ze bez konzervacnych latok. ALe citam jednu knihu teraz komplet o potravinach zrovna situ na nemecke pomery. Pokial to nie je Bio, tak tam je chemia. Dozvedela som sa napr. o chleboch sama veci, co ma sokovalo. myslela som, ze chlieb z pekarne je zdravy, robeny “tradicne”, peceny v pekarni, kvaskovy.. Avsak v drtivej vacsine je to pecene bud z hotovych zmesi, ktore obsahuju rozne prisady, ako napr. prisadu na to, aby sa cesto pri spracovavani nelepil na stroj, prisadu na vacsie “dierky” v chlebe, alebo mensie, na zvysenie trvanlivosti… Niektore pekarne kupuju vyrobky mrazene z velkych vyrobni a veci iba pecu. Aj taki ako Kamps konkretne tam boli spomenuti. Jednym z velkych vyrobcov, co robia ozaj bez chemie a kvaskovo je pekaren “harry”, da sa od nich kupit aj v obchode normalnom (napr. toastovy chlieb som videla v Hite).
Hm, nemecke normy. myslim, ze na Slovensku za sociku boli hadam aj prisnejsie. Tu je napriklad zakon o tom, co vsetko sa na obale vyrobku uvadzat musi a co nie. Ista miera a zlozenie konzervacnych a inych pridavnych latok je teda pripustna, pokial splnia iste podmienky. Napr. glutamat sodny na obale musi byt – ale pokial je to ako zmes s dacim inym a je ho len iste mnozstvo, uz na obale byt nemusi. Tak isto vraj aj do tych PET flias pri plneni vody pouzivaju daku chemiu, po ktorej aj po naplneni ostavaju stopy vo vode (ono je logicke, ze inak by sa ta voda casom pokazila – musia tam dat cosi, cim znicia kdejake zarodky).
No, ako vyrabaju ten Tvoj chlebik konkretne, tazko povedat. Ale tiez som nachylna si mysliet, ze uplne “koser” to nie je. Myslim, ze zas to cloveku nejak zdravotne neublizi – ono ide viac menej o to, ze takato chemia v potravinach sa kumuluje a ozaj to moze spolu byt vcelku pekne mnozstvo, ktore takto v strave pojeme (autor jednej publikacie uvadzal az 1,5kg za rok). Preto si osobne myslim, ze ak sa da, treba sa jej vyhnut. Ale do Vianoc to pocka;-)
Maca 16. 10. 2007, 23:31
Tini
s Tvojim názorom súhlasím, vieme, čo jeme. Keď si podrobne prečítaš zloženie hotových zmesí zistíš, že väčšina obsahuje E-čka. Snáď len v BIO obchodoch nie. Schválne som sa teraz pozerala na obaly grahamovej a žitnej – nie je tam žiadna chémia. A kúpený chlieb obsahuje všeličo…
Mne príprava na pečenie aj keď je tam veľa prísad trvá max. 5 min. Stopovala som si to – ale to sú už dlhšie skúsenosti. Tie recepty už mám v hlave, tak dávkujem automaticky. Keďže mám veľkú kuchyňu, mám všetko poruke.
Viem, že pečiem min. 2x týždenne, tak uvarené zemiaky mám pripravené v chladničke – naraz uvarím 3-4 a určite sa im nič nestane.
Robím v nej aj cesto na žemľové knedle, slivkové gule, domáce rezance, pizzu a dokonca aj korpus na tortu.
Môj syn (žijúci v zahraničí sám) skúšal aj marmeládu a podarila sa. To sa oplatí vtedy, keď máš len trochu ovocia.
Keď to zvládol chlap, nie je sa čoho obávať.
V každom prípade to je dobrá investícia. Kdesi som na webe čítal, že návratnosť je 8 mesiacov a náklady na chlieb si môžeš ľahko vyrátať. Keď pečiem z grahamovej, žitnej je to asi 14,- Sk aj s energiou na 750 gramový. Špaldová múka je dosť drahá (ja kupujem za 69,- Sk/kg – vtedy to je trochu drahšie, ale zasa to za tú chuť stojí.
rado 17. 10. 2007, 3:03
Ja doma peciem zitno/grahamovy chlieb, spaldovu muku som skusal tiez ale nejako mi to nechutilo. Ale zase z nej robim cesto na pizzu (ktore super vymiesa pekarnicka) a tam je to dobre
bubina 17. 10. 2007, 9:24
Ja poskulujem po domacej pekarnicke uz dvno. Avsak teraz som si kupila drahy a snad aj kvalitny odstavovac ovocia zeleniny. Pekarniciek je v carrerfoure na vyber, len sa neviem rozhodnut ktoru si mam kupit. Existuju njake zasady podla ktorych ju treba vybrat ? Som v tom laik. Pa a cakam na odpoved.
lubicka 17. 10. 2007, 9:54
Kočky, ďakujem za info, Bubina, ja poškuľujem po Moulinex – neviem, aké číslo, je s antikorovým povrchom, najmä keď tiež by asi bolo najvhodnejšie to uložiť na linku, aby bola po ruke, páči sa mi, že tie Moulinexy sú rozmerovo skôr do hĺbky ako do šírky ako Ety. Len doma sa na mňa kukajú tak od boku, že si vymýšľam a že ďalší rároh, ale ja skoro všetky tie el. pomôcky využívam. Zvážim, asi si to kúpim, možno mi to donesie Ježiško, škoda, že dovtedy nemám nijaký sviatok., lebo som už netrpezlivá.
tini 17. 10. 2007, 19:43
maca, pouzivas pekarnicku aj sposobom, ze si tam nejake cesto nechas len vykysnut? Podla coho potom vies, ze uz je hotove? A este otazka – ako sa robi ta marmelada? Moze to byt super vecicka, este som o tom nepocula. Ako v tom robis korpus na tortu? A slivkove gule? Neviem si to predstavit vsetko..
Vibrátor 17. 10. 2007, 20:49
idete sa posrať že to a hento obsahuje konzervačne latky. jesť sa musi,kto je fajnový nech nežere.radšej sa zamyslite aký vzduch dýchate a aku zeleninu plnu pesticid žerete a ner sa zaoberať nepodstatnymi kravinami
Maca 17. 10. 2007, 22:40
Tini,
vykysnuté cesto poznáš presne tak, ako keď ho dáš vykysnúť klasicky v miske. Vykysne a program sa zastaví. Potom ho vyklopíš a pracuješ s ním ďalej.
Recept na marmeládu:
500g ovocia, 300 g kryštálového cukru – želírovacieho (program 8 v mojej pekárni Moulinex Abke 41).
Mala by si si pozrieť návod k svojej pekárni, snáď to tam nájdeš ktorý program je na čo.
Na slivkové gule dám polohrubú múku, trochu tvarohu, vodu, soľ – program cestoviny. Vyberiem cesto a balím slivky alebo iné ovocie. Dám gule zamraziť, potom každú zvlášť zabalím do alobalu a mám na celý rok v mrazáku.
Korpus :
2 vajcia, štipka soli, 200 g cukru, 125 g rozpusteného masla, 200 ml mlieka, 200 g múky, 1 vanilkový cukor, 1/2 prášku do pečiva, 100 g orechov. Platí ako u chleba – najprv tekuté zložky potom ostatné. Program koláč. Keď je upečený, nakrájam ho, rezy potriem klasicky marmeládou a plnkou, zlepím, ozdobím – je to síce netradičný tvar torty, ale je aj tak mňam.
Ak nemáš dobrý návod k pekárni, skús si ho nájsť podľa typu pekárne na nete. Aj ja som tam našla podrobný, nie ako bol priložený k pekárni. Predajcovia asi šetria na papieri :-)
Maca 17. 10. 2007, 22:43
Vibrátor!
Prajem pekný večer, trochu slušnosti nezaškodí :-(
evul 17. 10. 2007, 22:49
Maca, neviem, ci to tu nejak sledujes, ale “dotycny” je pravdepodobne nejaky “majster sveta”, ktory si to musi dokazovat na fore s “ubohymi tlstymi skaredymi zenskymi”, tak sme sa rozhodli ignorovat ho :)
Maca 17. 10. 2007, 22:51
Tak,tak, ale nedalo mi mu neodpovedať :-)
tini 18. 10. 2007, 7:59
maca, tak som skoncila, lebo ja taku inteligentnu pekarnicku nemam. Podla mna to nedokaze, navod som citala, ale je len na chleby. Omrknem tu tvoju na internete. Tak ci tak rozmyslam este o jednej, hoci ma to desi kvoli miestu, na druhej strane mam furt divny pocit, ked peciem lepkove aj bezlepkove spolu v jednom, aj ked to umyjem, pri kove by sa to malo dat..
Vibrátor 18. 10. 2007, 13:42
tini ty mi pripadas ako chora zena ktora uz fakt nevie co do huby a tak vymysla kadejake blbosti. Riešit nepodstatne veci či lepkove ci bezlepkove,či taku tyčinku či taku.to je uplne ale uplne chore a normalna žena sa takto nesprava. Toto je typicky priklad nenormalneho choreho chudnutia. niečo ako ked sa anorektička musí ísť na zachod vyšabliť. nič ine ju nezaujima. život sa netoči len okolo jedla.riešiš aj niečo ine ako len to ako čo zožrať a nepribrať ? a kedy vlastne začneš žiť ?
bounty 18. 10. 2007, 14:30
… vibrátor… mať ja tvoje vibrovacie problémy… tie naše nechaj na s láskou na nás… vieš, je úple úbohé sa do niekoho takto priblblo starať. bohužial každé tvoje slovo vypovedá len a len o úrovni tvojho myslenia, ktoré je na úrovni akurát tak toho vibrátora…
Andrea 18. 10. 2007, 15:10
bounty, prosim ta, nehaj to uz tak.
Vibrátor 18. 10. 2007, 19:30
nenehám to tak lebo vám tu niekto poriadne vymýva mozgy
Jarka 18. 10. 2007, 20:03
Škoda , že tu nikto mozgy neumýva , lebo tebe by sa zišlo . Aj keď neviem či by bolo čo umývať .
Maca 18. 10. 2007, 23:01
Vibrátor,
nepostrehla som, že by sme sa bavili o chudnutí – je to o pečení chleba ak si si to to nevšimol.
Zalez…..!
Maca 18. 10. 2007, 23:05
Dievčatá, myslím, že najlepšie bude na neho už viac nereagovať. Nabudúce sa pokúsim jeho príspevky vymazať. Jeho prezývka svedčí sama za seba :-)
janka 25. 10. 2007, 19:57
ahoj baby.Kupila som si pekarnicku Bifinett,ale bola posledna a chybaju v nej recepty.A pretoze sa mi ta masinka paci,nechcem ju vratit.Rada by som vyskusala co dokaze,aj tie vase recepty,ale neviem ako zacat.Poradite mi,kde by som sa mohla dostat k receptom pre tuto pekarnicku?Vdaka.
anna 25. 10. 2007, 21:46
janka: môžeš v pekárničke vyskúšať hocijaký recept ku ktorému sa dostaneš. Inak skús vyžiadať recepty čo mali patriť k pekárničke cez predajňu od výrobcu, alebo rovno od výrobcu. Ak je to schopný výrobca a záleží mu na zákazníkovi, tak by ti ju mal poslať.
Maca 25. 10. 2007, 23:05
Janka, skús hľadať aj na webe, zadaj značku a snáď niečo nájdeš. Ja som našla komplet návod k mojej.
Ako píše Anna, môžeš piecť hocijaký chlieb, len treba dodržať hmotnosť, ktorú pekáreň dokáže upiecť.
Pozri si : Chlebové stránky Vlasty a Zlaty. Tam je veľa rôznych receptov a rád v diskusii.
Maca 25. 10. 2007, 23:10
Teraz hneď som to pozrela, cez Google zadaj Bifinett pekáreň a máš tam aj recept aj diskusiu.
bubina 26. 10. 2007, 16:53
a tak som si precitala vsetky odpovede po mojej otazke, ale odpoved ktoru si mam kupit, tu mi ziadna z vas nedala. a aj som sa pekne pobavila. ked je niekto chory, tak ho netreba hresit, alebo mu nadavat. on je chory, netreba si ho vsimat. na nove som videla pekarnicku eta a v tej robili aj marmeladu a aj vselico ine. ale tiez sa mi zda rozmerovo dost velka a ked ju budem mat na kuchynskej linke uz ani cibulu nebudem mat kde krajat ! mna len zaujima, ci ta, ktora ma vyssi vykon je lepsia, alebo ci je to uplne jedno …. poradte, prosim. vdaka
Maca 27. 10. 2007, 0:03
Bubina,
zadaj si na webe domáca pekáreň chleba a hľadaj stránky kde sú porovnania. Už sa napamätám, kde to bolo ale asi takto som hľadala ja pred kúpou.
Moja (je uvedená aj pri recepte) Moulinex ABKE 41 pečie 500 a 750 g chlieb, má vonkajšie rozmery cca 25x32x24(výška) a nádoba na pečenie 15x15x16 cm, 12 programov – tú tam určite nájdeš.
Naozaj je ťažko poradiť, určite si každá chváli tú svoju.
Naozaj dôležité je to, čo všetko v nej chceš robiť, koľko chleba potrebujete , ako často si ochotná piecť – to hlavne záleží na veľkosti rodiny. My sme dvaja a pečiem 2 x týždenne.
Keď si prečítala diskusiu, videla si aj recepty, ktoré v nej robím okrem chleba. Môžem povedať, že v nej miesim všetko cesto, ktoré používam.
Na nete návode k tejto mojej pekárni nájdeš aj tabuľku jednotlivých programov – ako dlho trvajú a presne čo sa deje pri každom programe.
A ešte jedno, pozri si na tomto blogu môj 6 zrnkový chlieb, tam uvádzam adresu, kde je zaujímavá diskusia aj o pekárňach aj recepty.
Jediná moja rada na záver, ak máš čas, hľadaj na webe. Mne to trvalo 3 týždne, kým som sa rozhodla.
Tú reláciu na Nove som videla aj ja a to ma naštartovalo. Voľakedy dávno, asi pred 15 rokmi som pekáreň videla v Receptári a odvtedy som po nej túžila. Sen sa mi splnil a už nekupujeme chlebík v obchode.
Ak máš naozaj veľký záujem, uveď mail (zobrazí sa iba mne ako autorke receptu) a ozvem sa Ti.
Maca
tini 27. 10. 2007, 7:32
Bubina, ja ti veru nemam co doporucit, lebo moja pekaren je jednoducha a nic nerobi, takze tiez uvazujem o kupe este jednej, s tym, ze v jednej sa bud piect chlieb bezlepkovy a v jednej normalny. No, kde to dam, to bude tiez humor, bude sa musiet jedna vzdy odkladat. Podla mna ju mozes v case pecenia polozit aj na zem a inak ju mat v skrinka. Ta moja pekaren ma podla mna jednu vyhodu, ze sa v nej da asi aj vacsi chlebik upiect, lebo rozmery ma na dlzku vacsie – cize chlebik je taky podlhovasty (ma aj dva miesiace haky). Ale je tym padom asi aj celkovo vacsia.
Janina 04. 12. 2007, 16:04
Čauko, rada by som si kúpila domácu pekáreň a neviem sa rozhodnúť. Počula som, že Panasonic SD 255 WXE je dobrá, vraj sa každý chleba podarí, ale zdá sa mi dosť drahá. Uvažujem nad značkou Moulinex, ale neviem aký typ. Tá je cenovo prijateľnejšia. Chcem pekáreň skôr na racionálne chleby, teda rôzne celozrnné. Poradíš mi aký typ pekárne si mám kúpiť? Díky Janina
maca 04. 12. 2007, 23:33
Ja mám Moulinex ABKE 41. Pečie 500 a 750 gramový chlieb a stála vo februári 2500,- Sk. Podrobnosti o pekárni sú v mojej odpovedi Bubine.Teraz pred Vianocami iste budú aj zľavy. Som s ňou veľmi spokojná. Chlebík sa mi zakaždým podaril. Dokonca aj úplne prvý pokus. Záleží na tom, ako často si ochotná piecť a aká ste veľká rodina. My sme dvaja a pečiem 2 x týždenne. Pokrájam a zamrazím. Potom len vyberám podľa potreby. Všetky prísady mám poruke v dózach pri pekárni (mám veľkú kuchyňu), tak mi príprava zaberie iba 5 min. a už sa pečie. S múkami môžeš experimentovať ako chceš. Pozri si aj si stránku, ktorú uvádzam pri recepte na 6 zrnkový chlieb – nájdeš ho na tomto blogu – je tam použitá aj celozrnná múka ale to naozaj záleží na fantázii. Ja už používam múky tak, ako ma momentálne napadne a zakaždým je dobrý a hlavne iný.
Martina 30. 03. 2008, 11:11
Ahoj Maca,prosím ťa,kde sa dajú zohnať pšeničné klíčky a otruby?Ďakujem,tvoje chlebíky sú fantastické…
ivaza 30. 03. 2008, 11:38
martina: tie klíčky a otruby dostaneš v Kauflande, Hypernove, Tescu, vo veľkých Jednotách, a tiež v obchodoch s orieškami a zdravou výživou.
Maca 30. 03. 2008, 21:37
Presná informácia! Ja si ich zmiešam dokopy a potom už len dávkujem. V Kauflande sa už objavila aj celozrnná pšeničná múka – špeciálna chlebová, len ju nemajú stále tak doporučujem si urobiť menšiu zásobu. Stojí tuším 22,90. Je z nej výborný chlieb.