Dnes by som chcela popísať niečo o pohybe ako takom. V prvom rade nie som žiadny vyštudovaný odborník na cvičenie a ani žiadny cvičiaci fanatik. Som len taká obyčajná baba, čo sa rada hýbe.
Dlhé dva roky som chodila do fitka, dreť na strojoch. Pred mesiacom som to zabalila. Stal sa z toho pre mňa strašný stereotyp a namiesto toho aby som sa tešila,tak som sa naháňala z roboty a v strese som ponáhľala domov. Mala som totiž trénera ktorý nevedel pochopiť že nie vždy má človek náladu na posilku, a niekedy sa chce človeku radšej korčuľovať vonku s kamošmi ako v prepotenej posilke… Tak som mu poďakovala za rady a za pomoc načo mi on vysvetlil že načo sme sa dva roky mordovali keď to teraz nechám tak. Nato som mu povedala že som sa mordovala a potila ja a nie on, a keď končím s posilkou pod jeho dohľadom tak to neznamená že budem sedieť doma na r… a lúskať buráky :)
Vysvetlím čo sa u mňa zmenilo a prečo som sa rozhodla tak rýchlo to zmeniť. Najhoršie je keď sa človeku cvičenie znechutí stereotypom. Nechcela som aby sa mi stalo to že sa mi takto znechutí celý pohyb a prestanem sa hýbať a budem fakt len sedeť pred telkou s chipsami.
Ráno som začala behávať, ale iba toľko čo mi bolo príjemné, a tak rýchlo ako mi bolo príjemné a nie striktne každý deň, ale podľa chuti. A keď sa mi nechcelo tak som sa aspoň prešla. Alebo pobicyklovala. Nepribrala som odvtedy nič a aspoň ma nikto nesekíruje viac než treba
Teraz je leto a dá sa plávať, tak to treba využiť.
Moja rada pre všetkých ktorí sú pri tele a nechcú sa ukazovať v plavkach znie: nezamýšľajte sa nad tým či si iní nebudú myslieť že ste príliš tuční. Môžem Vám povedať že aj ten najštíhlejši človek sa zamýšľa nadtým čo si o ňom pomyslia ostatní, takže mu neostáva ani čas a ani záujem premýšľať nad Vami. Iba človek ktorý je v pohode sám so sebou sa “nerieši” a “nerieši” ani to či máte 60kíl alebo 200kíl.
Ja osobne si idem zaplávať vždy keď sa dá, aj keď je to o siedmej večer keď už nie je ani slnko poriadne. Prídem, vyzlečiem sa do plaviek, vhupnem do vody (niekedy to vhupnutie sice trvá aj peť minúť), poplávam si a keď už sa mi nechce tak vyleziem a osuším sa a idem domov.
Takže sa určite nezatvárajte pred svetom. Nie je to potrebné, keď so svojou váhou niečo robíte.
A plávanie je naozaj najlepší spôsob trenovania pre svaly, včetne toho srdcového.
V poslednej vete sa Vám chcem pochváliť, že si v jedno krásne augustové ráno (presnejšie 18teho o 4tej;)) pôjdem pre šteniatko. Po dvoch rokoch budem mať nového psíka, takže zas bude mať kto po mne upratovať nedojedené, a tiež sa budem mať s kým prechádzať a behať.
Keď idem sama tak mám taký divný pocit, predsa len mi chýba ten pes na ktorého som bola zvyknutá.
Takže aj vám ostatným radím, ak máte psa, veľa sa s ním chodte prechádzať, on to ocení a určite bude vládať, a pre vás je to tiež dobrá forma pohybu. Ak psa nemáte, tak treba zobrať nejaké kamošky alebo kamošov z cukrárne (srandujem;)) a im ten pohyb tiež prospeje.
Chôdza je tiež veľmi vhodným pohybom, keď chcete športovať nemusíte si hneď obuť korčule a ísť sa moriť 10 kilometrov na hrádzu každý deň.
Pametajte na to počas leta, letných teplých večerov (romantika jak sviňa) alebo dokonca nocí :)
Alebo taká grilovačka, alebo opekačka po dlhej prechádzke by nemusela byť zlá :) keď si predstavím to fajnove kuracie mesko s grilovanou cukinou a čerstvým šalátikom tak už slintám.
No, proste užite si každý deň a netrápte sa svojou váhou viac než je nutné a zdravé. :)
↑ hore na stránku ↑
↑ hore na stránku ↑
tento web prevádzkuje © miro veselý
Eva 03. 07. 2007, 10:10
Páči sa mi Lucinkin postoj aj článok. Je to naozaj tak.
Pred čtyrmi mesiacmi by som sa nebola nazdala, že mi bude pohyb robiť radosť. Ale návšteva posilňovne sa v horúcich dňoch stáva bremenom. Treba využiť leto na alternatívnejšie formy pohybu. Rýchle prechádzky v prírode, plávanie, pobiehanie po lese a lúkach. Budúci týždeň idem k moru a teším sa na rannú rýchlu chôdzu vo vode, je to balzam na moje nohy (okrem osvieženia aj formuje lýtka). Chystám sa chodiť na výlety v okolí a plávať a plávať. A na posilku zabudnúť.
Sokoliar 03. 07. 2007, 11:33
Konečne príspevok s ktorým sa stotožnujem.Pohyb-doležítá súčasť života.
Pokial sa jeden šport zunuje treba najsť iný.je ich mnoho a daju sa kombinovať.Posilku si treba vybrať taku kde je v lete klimatizácia….v lete je tých možností na pohyb viac ako v zime ak nie je človek lyžiar.treba to využiť.
a čo sa tyka dovolenky tiež sa chystám o par dní a teším sa na dobré jedlo,more,a slnko………
tini 03. 07. 2007, 13:06
Lucinka, pekny pohlad, fakt sa clovek musi hlavne nejak hybat a bavit by ho to malo, inak sa na toclovek casom vyflakne. Mna by aj zaujimalo, ako Tebe osobne posilnovanie pomohlo – ci pri formovani postavy, chudnuti, alebo celkovej kondicke..
No, mna moj manzelik “zrusil” a naordinoval mi pohyb na posilovacej lavicke, ktoru sme sice kupili pre neho (podotykam, 1 rok bola zbalena a dalsie 2 sluzila ako vesiak na kadeco;-)) – kto by si pomyslel, ze ju nakoniec budem vyuzivat ja;-)) Vraj tie moje cviky, co predvadzam, k velkemu uspechu asi viest nebudu;-)) On sa kedysi posilnovaniu venoval, tak mi vraj bude robit osobneho trenera (on musi s aktivnym cvicenim kvoli zdravotnym problemom pockat). No, nie ze by zrovna toto bol moj najoblubenejsi druh pohybu, ale po tom, ako tu robi Miro posilnovaniu reklamu;-)), mi doslo, ze asi predsalen to az tak odveci nebude. Ved iny druh pohybu sa k tomu da vzdy pridat podla casu, prilezitosti a nalady. Presne, ide leto, moznosti je kopec aj vonku. Plavat som uz nebola roky (vdaka horeuvedenemu problemu s plavkami), teraz tento problem odpadol (aspon teda z velkej casti), tak hor sa do vody. Viem, ake je tazke ist proti davu – a dnes si myslim, ze som robila chybu, ked som plavat nechodila (plavam velmi rada), len kvoli kilam navyse. Ved to je vyborna cesta sa ich zbavit. A nemienim sa hanbit ani za nie prilis vytrenovanu postavu (zatial), ved aj plavanie ju iste formovat bude..
tini 03. 07. 2007, 13:07
Evi, ta chodza vo vode – to normalne chodis v mori, asi pokial treba mat tu vodu? Inak ak sa Ti este predtym podari dat dokopy ten clanok o stravovani na dovolenke, bolo by super;-))
Lucinka 03. 07. 2007, 14:26
Caute, to som rada ze som sa trafila tolkym ludom do noty :)
Tini: mne osobne pomohlo v tom, že som si spevnila zadok, a celkovo vrch tela, takže to bolo vyváženejšie.
A tiež je to fajn v zime keď sa nedá až tak vonku šantiť.
A ešte mi to dalo jednu vec, naučila som sa nejaké cviky na fitlopte. Takže tu loptisku mame už aj doma a fičíme si na nej tie posilovacie cviky doma.
Ale musím povedať aj to, že mi odvtedy “vŕzgajú” kolená, lebo som si nechala poradiť od trenera že to len preto vrzgaju, lebo sa prispôsobuje chrupavka. No ale asi len tak to nebolo, takže potom už som šla menej ako on doporučil.
Takže s posilkou opatrne aj keď máte trenera. Treba telo posluchat v prvom rade.
andrea 03. 07. 2007, 14:44
Dovolenka pri mori je pre mna idealne miesto na chudnutie. Ryby, kopec ovocia, salaty, plavanie, snorchlovanie, volejbal, hrady z piesku. Proste, furt nejaka aktivita miesto sedenia za compom. Neviem, ale ja na dovolenkach pri mori nepriberam, skor naopak. Ale my chodievame do kempu, takze si vacsinou varime, tam moze byt rozdiel.
stanokoci 03. 07. 2007, 21:37
Pohyb je podla velmi dolezita vec pri chudnuti. Poznam to podla seba, ked sa hybem, sportujem vaha ide dole ako po masle.. S.
Sokoliar 04. 07. 2007, 9:11
Lucinka kolená to vrzgaju preto lebo sa ti opotrebováva chrupavka,a nie preto lebo sa ti prisposobuje,ako ta namotal trener,len aby si ostala v jeho posilnovni.A dovod prečo ti vrzgaju je prozaický-predtym si cvicila malo ak nie vobec.chrupavka na to nebola pripravena,bola zmaknuta.dosledkom namahy doslo k ubytku synoviálnej tekutiny ktorá ma za ulohu ludovo povedane mazať klby.Tým že ti klby začali vrzgat ti z nej ubuda a chrupavka sa opotrebováva.Ak to zanedbáš,dostaneš artrozu. v tvojom pripade by som odpurúčal plavanie,a výživu klbom doplnať prípravkami ako napr Artrostop Rapid alebo ARTRYN..Ortopéd ti povie viac…
Katka 04. 07. 2007, 9:12
Dovoľte mi zacitovať klasiku (L+S) – “…človek najradšej leží, prinajhoršom sedí. Keď už musí utekať, musí mať na to sakra dôvôd.”
Ja osobne nechápem ľudí, ktorí DENNE hodinu a pol cvičia. Podľa mňa sa dá čas využiť aj lepšie, ale ak to je pre niekoho zmysel žitia, prosím, proti gustu žiaden dišputát.
Pre mnoho chudnúcich je to však len prostriedok na dosiahnute iného cieľa a to nemusí byť vždy len dokonalá postava, môže to byť napríklad odstánenie zdravotných problémov a podobne.
Som lenivá a nerobí mi problém si to priznať. Mám v živote iné záujmy ako tráviť čas nejakým poskakovaním a dvíhaním činiek (okrem toho dnes, v čase narastajúcej energetickej krízy by cez tie posilovacie stroje mohli v posilovniach radšej napr. čerpať vodu alebo dvíhať výťahy).
Keď sa už mám hýbať, svoju energiu venujem užitočnejším činnostiam – ísť niekam peši namiesto autom, okopať záhradu, zahrať si so synom badgminton, zabicyklovať si k rybníkom na bazu alebo na čerešne. Podľa mňa je normálny takýto pohyb. Cvičenie v posilovniach považujem skôr za nepriaznivý dôsledok konzumnej spoločnosti.
Lucinka 04. 07. 2007, 11:15
Sokoliar: no ved presne preto som aj napisala ze s posilkou opatrne aj ked mate trenera. Lebo ked mi vrzgali este cely rok tak sa mi to prestalo zdat a nakupila som tie vyzivy rozne. Ale obavam sa ze uz to neprestane a ze uz nebudu take ako predtym.
Najviac musi nam zalezat na nas, lebo tazko bude cudziemu.
Dik za dokladne vysvetlenie co sa deje s chrupavkou. Ja som predtym vela kilometrov nachodila so psom dobermanom, ale nerobila som drepy s 10kilovou cinkou a tak podobne.. takze to pre tie kolena bola urcite neprimerana zataz.
andrea 04. 07. 2007, 13:16
Suhlasim s Katkinou poslednou vetou.
Tiez sa mi zda divne to, ked miesto behania vonku ludia behaju v posilovni na pase, miesto bicyklovania v prirode bicykluju radsej v posilovni na stacionari, cvicia na steperi ale na tretie poschodie sa vyvezu vytahom.
Sokoliar 04. 07. 2007, 13:29
Katka preco ludia hodinu a pol denne cvicia ? pretože pre par vynimiek ako som nbapr ja to vobec neni týranie tela ale relax.A ako som uz predtým spomínal,tak ked den si dám pauzu tak potom mám neskutočnu krizu a samo telo sa dožaduje dopingu v podobe športu. Hold kto je fakt lenivý darmo vysvetlovať…
Vikina 04. 07. 2007, 13:47
Sokoliar: Tak ako existuje zavislost na jedle a inych veciach, tak existuje aj zavislost na sporte. Pricinou je vylucovanie endorfinov pri pohybe, ktore posobia ako opiaty. Rozhodne je to vsak jedna z menej skodlivych zavislosti, ale len ak si clovek da pozor na dostatocnu regeneraciu. Inak sa mozes sportom dopracovat aj k trvalej invalidite.
tini 04. 07. 2007, 14:05
Ja osobne by som posilnovanie v posilnovni chapala skor na zvysovanie kondicie, budovanie svalov za nejakym inym ucelom. Aspon takto to je z mojho pohladu. Aby clovek viacej vladal v horach na ture, alebo na bicykli, alebo jednoducho len tak obecne bol ohybnejsi. A je to jedna z moznosti pohybu v zlych poveternostnych podmienkach. Ale suhlasim s Andreou, z e je lepsie bicyklovat na normalnom bicykli v prirode a miesto stepera schody, behat radsej vonku atd. Ja osobne by som na stacionarnom bicykli cvicit nemohla, lebo by ma zarucene o nejaky cas slak trafil – sedim a nic. Pritom normalne bicyklovanie milujem.
Sokoliar 04. 07. 2007, 18:39
Vikina ty si teraz strašne zapotila….
Sokoliar 04. 07. 2007, 18:46
tini a nenapadlo ti pri makani na stacionari pozerat napr nejaky dikumentarny film alebo serial na markize ? alebo dat do ucha mp3…a čas ti ubehne ani nevieš ako….jedna vec este.Makať na stacionari je niekedy lepsie ako na normalnom bicykli pretoze telo a svalstvo je neustale v pohybe.Ked ides na bicykli tak raz kopcek raz dole kopčekom,potom po rovinke,a nemusíš vydať tolko energie ako na steeperi alebo stacionari.čo myslíš aký čo robia hokejisti pred treningom ? pokorčuluju,poposiluju a pol hodinu makaju na stacionári.Navyše na stacionari nedostaneš svalovicu ako na bicykli ked driapeš na kopec 1000 metrov vysoky. stacionar je dobra predpriprava/zimna,jesenna/ na letnu cyklistickú sezonu.Potiahneš kapacitu pluc a sformuju sa svaly.Kto je lenivy nebude ani steeper,ani stacionar,ani horsky,ani nič. len sa bude vyhovárať že toto a toto a hento a skutek utek.
tini 04. 07. 2007, 18:59
Mily nas uz nenadvahovy Sokoliar, mozno by si mohol prestat obvinovat kazdeho, kto nema nazor na pohybove aktivity ako Ty z lenivosti.. Uz sa dost opakujes, je to nudne citanie. Mohol by si sa chodit ventilovat na nejake ine stranky, aj tak Ta tu zjavne kazdy druhy prispevok riadne irituje..
Eva 04. 07. 2007, 20:32
Sokoliar: Vážim si každý komentár, ktorý si môžeme prečítať. Je mi však ľúto, že tu vyvolávaš napätie. Pokiaľ zotrváš v tomto tóne, budem tvoje komentáre mazať.
Sokoliar 05. 07. 2007, 0:11
……. vikina zapotila poriadnu blbost a na tom trvam.Závislosť na endorfínoch to je taká blbosť blbá že by sa lekári na tom zasmiali.Taký druh závislosti nefunguje.Jedine tak na efedríne.
tini ty čo stale maš za problem.je to nudne čitanie tak nečitaj a ignoruj,ok ? alebo sa chod niekde hýbať už konečne a nie len tárať.
Ludia nestvite ma, tu sa maju pisať nazory,sloboda slova.ak sa to niekomu nepáči tak potom podstata webu je uplne od veci.Pre par ludi -Miro vesely a spolok. ?? tak nech mi Miro blokne IP. a možete si tu mastiť perečkom popod nos medzi sebou dalej.
tini 05. 07. 2007, 7:21
Sokoliar, precitaj si este raz a pomaly moj posledny prispevok o posilnovni.. Rypol si do mojej poslednej vety o stacionarnom bicykli a zacal rozvijat teoriu o lenivosti. Zda sa mi, ze sa vyjadrujes IBA a zamerne k tomu, co nesuhlasis. Robis tu dusnu atmosferu. Ak si si nevsimol, ludia sa tu snazia skor povzbudit – a ak aj napisu nieco prisne, alebo vyjadria svoj nazor, nerobia to tak arogantne ako ty – stylom sarkazmus, vysmievanie sa z druheho, obvinovanie z feminizmu, lenivosti a podobne..
Okrem toho neviem, aky je Tvoj ciel na tomto fore okrem vyjadrenia toho SVOJHO nazora – ak chces byt druhym aspon trocha uzitocny, mohol by si sa naucit svoje nazory vyjadrovat normalne. Z Tvojich prispevkov mam pocit, ze Ta nik okrem seba nezaujima, vsetci su lenivy, prilis striedmi alebo blbeckovia, alebo proste myslia dako divne atd.. Okrem toho si myslim, ze mas len stastie, ze Ta sport BAVI, pretoze s Tvojou povahou by si akurat tak sedel pred gaucom a “uzival” si pohodlie.. Poobzeraj sa trocha okolo seba, zbadas, ze su na svete aj ini ludia s inymi nazormi a veci u nich mozu fungovat inak ako u Teba. To plati o chudnuti a aj o inych veciach. Mozno ked si ustupis z vyhladu, zistis, ze na svete nie si iba sam;-)))))))
Avsak v jednom Ti davam UPLNE ZA PRAVDU – odteraz Tvoje prispevky jednoducho preskakujem a necitam, budem Ta ignorovat;.)))
Vikina 05. 07. 2007, 8:00
Sokoliar, mozno moje poznatky co sa tyka endogennych opiatov nie su uplne up-to-date, ale ani medzi lekarmi nie je uplne jasne, co vlastne je pricinou zavislosti na sporte. Mozu to byt endorfiny, moze to byt aj cisto psychicka zavislost alebo je pricinou este nieco ine. Ze vsak zavislost na sporte existuje, o tom hadam netreba diskutovat. Chcela som len upozornit na toto nebezpecenstvo. Z mojich cias, ked som velmi intenzivne sportovala viem, ake dolezite je dodorziavat regeneracne pauzy a to sa pri kazdodennom niekolkohodinovom treningu velmi neda.
Sokoliar 05. 07. 2007, 10:20
tini tak tak,radšej ignoruj.Lebo nečítaš poriadne to čo napíšem,všetko je totiž čistá pravda.aj o feminizme aj o lenivosti.apropo stale píšese ako ideš začať športovať.Podla mna nezačneš lebo si na to príliš leniva…
Vikina opakujem,zavislosť na športe neexistuje a neviem kde si to nabrala.Neni žiadne nebezpečenstvo závislosti na športe.šport neni cigareta,alebo alkohol.neni návykový.Ak niekto denne športuje dovod je prozaický-baví ho to.nič viac .
Lucinka 05. 07. 2007, 12:06
Caute, to ma mrzi ze ste sa tak zacali hadat.
Sokoliar: nie kazdeho bavi makat v posilke.. ja som to robila dva roky, a poviem ti uprimne ze vecsiu silu v rukach som ziskala tym ze vo firme nosim zrkadla a dosky (v rozmeroch asi tak 80*270cm a vaha takeho zrkadla je 20kil, a ked je prilepene na doske – ako dvere posuvne – tak take dvere maju krasnych 40kil) ako cinkami a to som makala ozaj poctivo.
prispevkom som chcela ludi navnadit na to aby vyuzili leto, dovolenky, pocasie a ne aby sa tu vypravalo ze ten kdo nechodi makat na trenazeri je lenivy ..
radsej idem na bicykli s kamosmi hore dole kopcom, ako sedet sama so sebou v posilke na trenazeri a kukat sa von cez okno na krasne pocasie, ale to som ja a kazdy je iny. Niekto chce mat pokoj od ostatnych a sustredit sa na tu cinnost.
tak sa prosim navzajom neodsudzujme.
len tolko ..
a uprimne poviem ze som cakala ze sa mi budete vyjadrovat k prispevku o tancovani a vy sa tu namiesto toho len hadate kdo je lenivy a kdo je zavisly :)
tak hybajte us na ten dalsi text ;)
bajte “deti” :)
Vikina 05. 07. 2007, 13:32
Sokoliar, ja len tolko, ze existuju rozne druhy zavislosti – zavislosti latkove (napr. alkoholizmus) ale aj zavislosti nelatkove (gamblerstvo, zavislost na sporte, workoholizmus). Nabrala som to pocas svojho niekolkorocneho studia psychologie, to len tak na okraj. :)
tini 05. 07. 2007, 14:09
Viki, ja sice nie som psycholog, ale tiez som sa uz o tom docitala.. Dokonca existuje aj zavislost na internete, pocitacovych hrach atd.. Myslim, ze tie tiez patria k nelatkovym. Ono obezita je tiez istym sposobom zavislost – dokonca asi latkova (svojim sposobom je clovek zavisly na jedle ci sladkom a vraj tukove bunky daco specialne vylucuju, co nejak na cloveka posobi – nevies o tom daco, ci to je fakt pravda?). Juj, od zavislosti radsej prec, ja som rada, ze som sa od tej zavislosti od jedla vymotala..
Vikina 05. 07. 2007, 14:45
Tini, takmer kazda cinnost sa moze stat zavislostou za urcitych podmienok a u urcitych ludi (sex, praca, sport, surfovanie na internete atd.).
Co sa obezity tyka, asi nenadarmo sa v nemcine vola “Fettsucht”. Presne mechanizmy neviem, ale tukove tkanivo je velmi cinny “organ”, vylucuje hormony a ine latky, ktore urcite maju vplyv aj na spravanie a prijem potravy u ludi.
tini 05. 07. 2007, 15:37
Lucinka, ja som si Tvoj clanok o tanci citala, bola som aj rada, ze som od niekoho citala co to ten brusny tanec vlastne je (tu je to tiez moderne) , ale mna osobne tanzovanie dako nikdy nelakalo. Ostatne pri brusnom tanci mam problem ten isty ako aj s posilovnou a inymi aktivitami, za ktorymi musim ist z domu – mam totiz 2 male deti, o ktore starostlivost je iba na mne, momentalne kvoli zdraviu ani starsi syn nechodi do skolky. Kvoli vytazujucej praci mi ich manzel nemoze postrazit ani ked pride z prace (mienim ale pokukat dake vecerne kurzy, ze by clovek siel dakam na taku deviatu, to by som si “mohla dovolit”). Preto si robim prieskum aktivit – od septembra aj dcerka pojde na dve doobedia do skolky, tak budem mat mozno viac casu (aj ked zas tu mame temu skolky a choroby;-)). Zatial mi neostava nic ine, ako cvicit doma, co aj robim, muz mi zacal robit trenera a s nim posilujem doma na posilovacej lavicke (on sa tomu kedysi venoval). Bohuzial, zatial sa inak neda, ale robim aspon co sa da. Uz dlhsie cvicim zopar vybranych cvikov na formovanie postavy, a ono citit, ze tie svaly aj ked pomaly ale predsa napreduju a viac vladzem. Chcela by som viac, ale popri malickych detoch je to narocne – sme momentalne dlhodobejsie v zahranici a nemame tu ani babky, ani ziadnu rodinu ci takych kamaratov, ktori by deti mohli postrazit, babysitting je cenovo pomerne dost drahy (na moj vkus). V kazdom pripade dik aj za ten clanok o tanci;-))
Daniela 06. 07. 2007, 12:53
Lucinka, plávanie je jedinečná vec. Aj tučný človek má z toho radosť. Ja plávam vždy, keď môžem a najradšej chodievam na termálne kúpaliská. Tam je vidieť toľko všeliakých ľudí, že to, že máte o nejaké to kg viac vám vôbec nevadí. Vyhrejem sa vo vode, potom si zaplávam. Všetky časti tela si oddýchnu. Vo vode sa uvolnia nohy, chrbtica, človek nepociťuje tú ťarchu. A keď sa snažíme niečo so sebou robiť, tak si to nenapíšeme na čela ” som v štádiu chudnutia”. Aj tak by cudzí človek neuveril, veď on ma predtým nevidel. Minulý rok, keď som si myslela, že vyzerám lepšie bola som v nových plavkách o číslo menších na jednom kúpalisku. Keď som sa prezliekla, tak som sa pozrela do zrkadla ako vyzerám. Také dve mladé žubrienky si za mnou poznamenali, to je ale bomba. Prišlo mi to smiešne. Keď bomba, tak bomba. Tento rok som kráčala do práce a išla som okolo jednej opravovne aut a nejaký muž zahlásil, to je ale kracek. Znovu mi to prišlo smiešne. Tak už nie bomba, ale klacek. A čo budem nabudúce. Myslím, že treba všetko brať s humorom a svet bude krajší. Daniela
Lucinka 06. 07. 2007, 13:05
Cau Daniela :) to je presne ten pohlad na vec co sa mi paci :) zodpovedame sa len sami sebe za svoje ciny a preciny a ked ostatni komentuju ci je niekdo vypaseny alebo vyziabnuty a tym je pre nich nechutny, tak je to len zrkadlo toho ze ten nemiestny kritik nema co ine ukazat iba dobre telo, ak je vobec dobre :)
lebo ked sa na vec kuknem uplne subjektivne, ovela viac sa mi paci Beyonce a Shakira, ako nejaka vyziabnuta zena … a radsej by som sa podobala na Beyonce s peknym zenskym zadkom ako na Paris Hilton a spol :)
baj baj :)
barbara 09. 07. 2007, 0:44
Ddievčatá, o plávaní by som vám básnila dlho a únavne. Budem sa však krotiť. Je to od malička môj obľúbený pohyb a čím ďalej, tým viac teraz, keď vďaka váhe už chrbtica a kĺby mi nedovoľujú behať a skákať a robiť veľké výlety.
Vynikajúce je aj cvičenie vo vode. Tam je človek nadľahčovaný a dokáže sa hýbať jedna radosť. I lekári doporučujú hydroterapiu pacientom s pohybovými ochoreniami. I samotné plávanie je považované za najzdravší šport pre ženy. Mali ste nás vidieť, dvadsať žien väčšinou pri tele ako sme vystrájali vo vode. A na pláži – vôbec mi nevadilo sa v plavkách ukazovať. Môj pocit bol dobrý. Vďaka zdravému stravovaniu som si mohla kúpiť plavky o tri čísla menšie ako pred dvoma rokmi- toľko práve robilo 16 kíl.
andrea 09. 07. 2007, 10:43
Damy, prosim vas. Neodpovedajte mu. Ste ako male, vsak ho nehajte nech si tara. Uz ma nebavi citat si tieto hadky. Kedy pochopite, ze to nema zmysel?
Lucinka 09. 07. 2007, 11:02
Barbara: to je presne ten spravny pohlad na vec.
andrea: suhlasim s tebou. nema to zmysel.
schudol-sk 07. 07. 2008, 11:57
Ano je pravda napr: nemusite hodievat doo fitka aj ked nemate cas alebo mate. staci vam napr: 30.minut prechadzky vonku kazdy den. najlepsie je pred spankom ist vecer vonku. mam to odskusane za tyzden som takto schudol 3,06 kil a nedrzal som boh vie aku dietu iba saom jedol to co kazdy den len malo.
tini 07. 07. 2008, 23:25
schudol-sk, jasne, pridanie pohybu a zmensenie porcii urcite pomoze.. Vacsine ludi pomoze uz len vyradenie sladkosti a mastnych jedal z jedalnicka. Ale v kazdom pripade, kto chce schudnut, iste zmeny ucinit musi, v strave i v pohybe;)